IKASYS


Zer da?
Tipologia zabaleko aktibitate didaktikoen bidez ikasleak oinarrizko konpetentziak lortzeko behar dituen baliabideak garatzeko balio duen hezkuntza ikerketa alorreko sistema berriztatzailea da.  Proiektua, norberak ordenagailu bidez ikasteko sistema da eta tresna informatikoak (hardware), aplikazio informatikoak(software) eta , estrategia kurrikularrak (edukiak) uztartzen dituen multzoa da. Hiru zeregin ditu:
   Trebatzeko
Ikaskuntzaren hainbat prozeduratan trebatzeari zuzentzen zaizkion jarduera sistematiko eta progresiboen bilduma da. Besteak beste, kalkulua, ortografia, problemen ebazpena, fisikaren algoritmoak, kimikaren formulazioa,…
   Memorizatzeko
Ikaskuntzaren hainbat eduki memorizatzea lagundu dezakeen jarduera sistematikoen bilduma da. Besteak beste, datu eta gertaera historikoak, geografia-toponimia, literatur obrak eta autoreak, hizkuntza-lexikoa, formulazioa, …
   Nork berea egiteko
Ikaskuntzaren maila eta erritmoa ikasleak berak, era autonomoan eta indibidualean, dituen ahalmenen baitan, bere buruari ezartzeko eta jarduerak egiteko eskaintzen duen prozesua da.

Zein prozedura erabiltzen du?
*Kontratu didaktikoa: ikaslearen gaitasuna eta ahalmena kontuan izanik kontratu didaktikoa egingo da, bertan, irakasleak ikaslearekin batera adostuko du zer lan egin behar duen (zenbat ariketa, gainditu beharreko zailtasun maila, denboralizazioa,…).
*Aniztasunari erreparatzea: ikasle bakoitzak bere mailaren arabera landuko ditu aurrez hitzartutako ariketak. Bitartean, irakasleak lana gainbegiratuko du eta behar duen laguntza emango dio.
*Dibertsifikatzea: aurrekoarekin batera, behar bereziak dituzten ikasleen jarraipenean edota etorkinen hainbat beharretan ere lagundu dezake proiektuak.
* Ebaluazioa: ikasleak ariketak egin ahala, aplikazioak zuzendu egingo ditu; aldi bereko zuzenketa da. Lana bukatutakoan, ikasleak, irakaslearekin batera, jardueraren balorazioa egingo du, zer zailtasun izan duen, eta egiten duten balorazioaren arabera, bien artean erabakiko dute zein neurri hartu behar dituzten eta zein lan konpromiso ezarriko duten hurrengorako.

Proiektuaren funtzionamendua ikasgelan
* Ikasgela arruntean jarduteko sortu da.
* Ikasle bakoitza bere ordenagailuarekin arituko da; ordenagailua tamaina txikikoa eta prezio merkekoa da.
* Oraingoz, Lehen Hezkuntzara zuzenduta dago, hau da, 6-12 adin bitartera. Denbora gutxi barru 12-16 adin bitartera ere zabalduko da.
* Sortutako 200.000 jarduera espezifiko landu ahal izango dira Lehen Hezkuntzako bost arlotan (Euskara, Gaztelania, Ingelesa, Matematika eta Ingurunea).
* Jarduera hauek ordenatuak eta sekuentziatuak egongo dira.
* Ikasle bakoitzari dagozkion jarduerak eskainiko zaizkio.
* Jarduera hauen bidez konpetentzien garapenera bideratutako aprendizaia puntualen sistematizazioa lortu nahi da.
*  Ikasleen auto-erregulazioa eramatea ahalbideratuko du.
* Irakasleak ikaslearen eta gelaren aprendizaiaren jarraipen zuzena egin ahal izango du.

QUE ES?
Es un sistema innovador del ámbito de la investigación educativa que, a través de actividades didácticas de amplia tipología, sirve para desarrollar los recursos que el alumno/a necesita para conseguir las competencias básicas. El Proyecto  es un sistema para que cada alumno aprenda con su ordenador. Es un conjunto que une tres elementos: herramientas informáticas(hardware), aplicaciones informáticas (software) y estrategias curriculares (contenidos). Tiene tres funciones:
    Para ejercitar
Es una recopilación de actividades sistemáticas y progresivas que se dirigen a ejercitar al alumno/a en diversos procedimientos del aprendizaje. Ofrece, entre otras, actividades de cálculo, ortografía, resolución de problemas, algoritmos de física, formulación de química…
    Para memorizar
Es una recopilación de actividades sistemáticas que puede ayudar a memorizar diversos contenidos del aprendizaje. Entre otros, datos y acontecimientos históricos, geografía-toponimia, obras y autores literarios, lenguaje-léxico, formulación…
     Para que cada cual haga lo suyo
Es un proceso para que el propio alumno/a, de manera autónoma e individual, y en base a sus capacidades, establezca para sí mismo/a el nivel y ritmo de aprendizaje y realice los ejercicios correspondientes.

¿Qué procedimiento utiliza?
* Contrato didáctico: Teniendo en cuenta las aptitudes y capacidades del alumno/a, se hará un contrato didáctico. En él, profesor/a y alumno/a acordarán qué trabajo realizar (cuántos ejercicios, nivel de dificultad a superar, tiempo de dedicación,…).
* Tiene en cuenta la pluralidad: cada alumno/a trabajará en base a su nivel los ejercicios previamente acordados. Entretanto, el profesor/a supervisará ese trabajo y le ofrecerá la ayuda que necesite.
* Diversificación: junto a lo anterior, el proyecto puede ayudar en el seguimiento del alumnado con necesidades especiales y también en diferentes necesidades de los estudiantes inmigrantes.
* Evaluación: según el alumno/a vaya realizando ejercicios, la aplicación los corregirá; se trata de una corrección simultánea. Una vez terminado el trabajo, el/la alumno/a, junto al profesor/a, hará una valoración de las actividades y de las dificultades que ha tenido. Y, en base a la valoración que hagan, decidirán entre los dos qué medidas deben adoptar y qué compromisos de trabajo establecerán en adelante.


Funcionamiento del proyecto en el aula
 * Ha nacido para ser utilizado en el aula común.
* Cada alumno/a utilizará su ordenador; es un ordenador de tamaño pequeño y precio económico.
* De momento, está dirigido a Educación Primaria, es decir, entre los 6 y los 12 años. Dentro de poco, se extenderá a la franja 12-16 años.
* Se podrá trabajar con 200.000 actividades específicas divididas en cinco materias de Educación Primaria (Euskara, Lengua, Inglés, Matemáticas y Conocimiento del Medio).
* Estas actividades estarán ordenadas y secuenciadas.
* A cada alumno/a se le ofrecerán las actividades que le corresponden.
* A través de estas actividades se quiere conseguir la sistematización de aprendizajes puntuales dirigidos al desarrollo de las competencias.
* Posibilitará la autorregulación del alumnado.
* El profesor/a podrá hacer un seguimiento directo del aprendizaje del alumno/a y del aula.